Tierran Lemmikkipuoti pieneläinhoitola

Tierran Lemmikkipuoti tarjoaa hoito- ja hoitolapalveluita kaneille ja lemmikkijyrsijöille. Kynsien lyhennys onnistuu kaikilta kaneilta ja jyrsijöiltä. Hampaiden lyhennys koskee vain hiiriä, hamstereita ja gerbiileitä. Tätä isompien kanssa tulee kääntyä eläinlääkärin puoleen.

Lisäksi puoti tarjoaa sukupuolten tunnistamista eri lajeilta, sekä lopetuspalvelua gerbiileille, hiirille ja hamstereille.

Hoitopalveluiden hinnasto

Kynsien leikkuu 10 €
Hampaiden leikkuu 10 €
Pienet lemmikit (hiiret, gerbiilit, hamsterit, kääpiöhamsterit)

Ei ole väliä montako eläintä on asumuksessa.
7 € / pv / asumus
Isot lemmikit (kanit, marsut, degut, chinchillat, rotat)

Samassa asumuksessa oleva toinen saman omistajan eläin.
10 € / pv / eläin

2 € / pv / eläin

Pidemmistä loma-ajoista pyydä tarjous! Hinta menee jokaiselta päivältä, eli myös lähtö- ja tulopäiviltä.

Lääkinnällisten toimenpiteiden, lääkärissä käynnin ja muu perushoidosta poikkeavan hinta sovitaan erikseen .

Kokonaan koulujen loma-aikojen ulkopuolelle sijoittuvien hoitojen hinnat ovat -20 %. 

Luotettavaa lomahoitoa

Tierran Lemmikkipuoti tarjoaa kodinomaista ja luotettavaa hoitoa kaneille ja kaikille lemmikkijyrsijöille. Yli viidentoista vuoden aikana on  minulle kertynyt paljon tietoa ja osaamista eri lemmikkijyrsijöistä, joten lemmikkisi on hyvissä käsissä lomasi ajan.

Hoitoon kuuluu aina eläimen kunnon tarkistus, kynsien leikkuu tarvittaessa, käsittely päivittäin, veden vaihto päivittäin, asumuksen puhtaana pito ja hieman tuoreruokaa talon puolesta, mikäli omistaja haluaa. Kanit pääsevät jaloittelemaan päivittäin ja marsut tarpeen mukaan. Kesällä kanit ja marsut pääsevät turvallisiin ulkoaitauksiin sään salliessa.

Ensimmäisellä hoitokerralla täytetään hoitosopimus, jossa on kirjattuna ylös eläimen/eläinten tiedot, hoito- ja ruokintaohjeet, toimintatapa eläimen sairastuessa, eläimen mukana tulevat tarvikkeet ja muu tarpeellinen, jottei mikään jää epäselväksi. Myöhemmin ei samaa sopimusta tarvitse täyttää vaan kirjaamme vain ylös ajat jolloin eläin on hoidossa.

Eläimet ovat omissa helposti siivottavissa asumuksissaan, eivätkä pääse suoraan kosketuksiin toistensa kanssa. Hoitaja huolehtii käsihygieniasta eri omistajan eläimiä käsiteltäessä. Kuitenkaan tilat eivät ole täysin steriilit, vaan kanit jaloittelevat samalla alueella, jota ei ole mahdollista desinfioida 100 % aina eläinten välillä. Omistaja tiedostaa tämän sisältämän riskin eläintä hoitoon tuodessaan. Kanit sijoitetaan aina alempiin asumuksiin kuin muut eläimet, jotta mahdollinen pasteurellariski minimoidaan. Hoitolan pidosta on tehty tarvittavat ilmoitukset aluehallintovirastoon.

Ruoka, heinä ja kuivikkeet sisältyvät hintaan

Heinä, kuivikkeet (puupelletti tai puru) ja ruoka kuuluvat hintaan. Ruoka valitaan puodissa irtomyynnissä olevista seoksista ja pelleteistä. Jos eläimesi syö jotain muuta ruokaa ja on herkkämahainen, kannattaa ruoka ottaa itse mukaan. Kaikki eläimet saavat myös päivittäin käyttöönsä turvallisia virikkeitä, kuten oksia ja älypelejä.

Mukaansa eläimesi tarvitsee ruoka- ja juoma-astiat, vessan (mikäli sellaista käyttää) ja pesämökin. Jokaisella hoitoon tulevalla eläimellä tulee olla jonkinlainen piilo, johon pääsee omaan rauhaan halutessaan.

Mikäli eläimesi on tottunut syömään runsaasti tuoreruokia, on niitä hyvä tuoda mukana myös, mutta päivittäin pieni annos tuoretta kuuluu hintaan. Kesällä eläimet saavat pihalta tuoreruokaa omistajan niin halutessa.

Lisäksi voi halutessaan tuoda eläimelle mieluisia leluja ja virikkeitä ja kaneille mattoja asumuksen pohjalle. Leluja voi myös ostaa puodista hoidon alussa.

Ohjeita hoitolaisille
Katso tästä ohjeita, kuinka hoitoon tulo saadaan sujuvaksi!

Uudet kiinteät tilat kaneille ja marsuille

Hoitolaan on juuri valmistunut yhdeksän kiinteää 120 x 50 cm tilaa. Tilat ovat helposti siivottavaa ja desinfioitavaa filmivaneria. Tiloista kaksi matalampaa ylinnä sijaitsevaa on varattu vain marsuille. Kolme korkeampaa lattian rajassa olevaa on isommille kaneille. Loput neljä on mahdollista käyttää kaneilla tai marsuilla tarpeen mukaan. Lisäksi eläimet pääsevät jaloittelemaan päivittäin ja kesällä on käytössä sään salliessa useita turvallisia ulkoaitauksia.

Omia häkkejä ei siis enää kaneille tai marsuille tuoda ollenkaan. 

Rotille, deguille ja chinchilloille on mahdollista lainata Savic Zeno 2 häkkiä, joka on kooltaan 80 x 50 x 70 cm. Häkkiin kuuluu yksi muovinen taso, muun sisustuksen omistaja tuo mukanaan. Pidempiin vierailuihin voi tuoda myös oman häkin. Tämän häkin lainasta peritään 10 € desinfiointimaksu per vierailu.

Hamstereille, hiirille ja gerbiileille on hoitolassa lainata 60 x 30 cm lasiterraarioita tiheällä kattoverkolla. Eläimille voi tuoda myös oman (max 90 cm leveän) asumuksen. Suosittelen, että pienimmät jyrsijät tuotaisiin asumuksineen päivineen, jolloin hoito sujuu eläimille stressittömimmin.

Hoitajan vastuuvapaus

Allekirjoittamalla sopimuksen omistaja vakuuttaa eläimen olevan terve ja vapaa loisista tai tarttuvista sairauksista. Mikäli voidaan todistaa, että eläin on ollut sairas ja tartuttanut hoitajan omia eläimiä tai muita hoidossa olleita eläimiä, on omistaja velvollinen korvaamaan hoidosta koituneet kulut. Omistaja tiedostaa ja ottaa riskin, että toisella hoidossa olevalla eläimellä voi olla sairaus, joka voi tarttua hänen eläimeensä. Hoitaja ei ole velvollinen korvaamaan mahdollisesta tartunnasta tai sairaudesta koituvia kustannuksia, ellei kyse ole hoitovirheestä johtuva vamma.

Mikäli eläintä ei noudeta sovittuna ajankohtana, hoitolalla on oikeus toimia, kuin kysymys olisi löytöeläimestä. Eläin voidaan toimittaa asiakkaan kustannuksella löytöeläinkotiin 10 vrk:n kuluttua hoitojakson päättymisestä, jolloin eläinsuojelulain 15 § astuu voimaan. Asiakkaalta veloitetaan tuolloin jo sovittu hoitomaksu sekä tämän lisäksi hinnaston mukainen 10 vrk:n hoitotaksa lisättynä löytöeläinosaston veloittamalla taksalla.

Mikäli eläin sairastuu tai loukkaantuu hoidon aikana, on hoitolalla oikeus / velvollisuus viedä eläin eläinlääkärin hoidettavaksi. Mikäli eläimen tila sen sallii, yrittää hoitola ensin ottaa yhteyttä asiakkaaseen. Hoitolalla on oikeus veloittaa lääkärinhoidosta ja lääkityksestä aiheutuvat todelliset kulut sekä kuljetuksesta aiheutuvat voimassaolevan kilometritaksan mukaiset kuljetusmaksut asiakkaalta.

Mikäli lemmikki sairastuu, vahingoittuu, katoaa tai kuolee eläinhoitolan tuottamuksellisen tai tahallisen toiminnan seurauksena, on asiakkaalla oikeus todellisten välittömien kustannusten suuruiseen korvaukseen. Lemmikin hoitoon liittyvä reklamaatio on suoritettava viikon kuluessa (7 vrk) hoitojakson päättymisestä kirjallisesti.

Hoito ja muut mahdolliset kustannukset on maksettava viimeistään eläintä noudettaessa. Hoitolalla ei ole velvollisuutta luovuttaa eläintä asiakkaalle, mikäli maksua ei kokonaisuudessaan suoriteta

Kanilla tulee olla voimassa oleva RHD-rokote! Ota rokotuskortti mukaan hoitoon tullessa.  Rokotetta ei vaadita kesällä 2020 koronatilanteen vuoksi, rokotuspäivien ollessa pitkälti peruttu.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 1.10.2020 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Tierran Lemmikkipuoti y-tunnus 3155218-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille manner-Suomen alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://tierranlemmikkipuoti.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet tilauksesi tiedot.

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden mahdolliset postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa laskulla, osamaksulla, Pivolla, MobilePaylla, Masterpassilla, luottokortilla tai verkkopankin kautta. Maksaminen tapahtuu Checkout Finlandin tai Klarnan sivuston kautta.

Toimitusaika

Pyrimme lähettämään paketit eteenpäin 1-5 arkipäivän sisällä tilauksen saapumisesta. Koska olen yksinyrittäjä, voi joskus tulla pidempiä toimitusaikoja esimerkiksi sairaustapauksen vuoksi, kuitenkin enintään 5 arkipäivää.

Toimitustavat

Minimitilausraja on kaikissa toimitustavoissa 15 €. Pienempiä tilauksia voi noutaa varastolta laittamalla tilauksen sähköpostitse, tekstiviestinä tai muiden yhteydenottokanavien kautta.
Yli 49 € arvoisille tilauksille toimituskulut 0 €.
Yli 99 € arvoisille tilauksille ilmainen toimitus kotiovelle.

Nouto varastolta tai muutoin sovitusta paikasta 0 €

Jos haluat noutaa paketin varastolta Kiimingistä, otathan yhteyttä sopiaksesi milloin noudat tuotteet. Tämän toimitustavan voit valita myös, mikäli olemme jo sopineet noudon jostain. Ruokia kulkeutuu tällä toimitustavalla ilmaiseksi esimerkiksi Tupokseen, Tornioon, Tyrnävälle ja niiden ja Jäälin välille kuukausittain. Näistä on aina sovittava erikseen.

Toimitus Postin Pikkupakettina 3,9 € / paketti

Paketti toimitetaan suoraan postilaatikkoosi. Pakettiin mahtuu enintään 2 kg painosta ja korkeintaan 3 cm paksuja tuotteita.

Toimitus Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin 5,9 € / paketti

Valitse haluamasi pakettiautomaatti tai toimipiste, johon paketti lähetetään. Huomaathan, että joskus pakettiautomaatti voi olla täynnä tai pakettisi niin suuri ettei se mahdukaan automaattiin, jolloin posti vie sen lähimpään postin toimipisteeseen.

Matkahuolto Bussipaketti tai Lähellä-paketti 6,9 € / paketti

Valitse haluamasi palvelupiste, Matkahuolto, K-market, R-kioski tai pakettiautomaatti, johon paketti lähetetään. Huomaathan, että joskus automaatit voivat olla täynnä, jolloin paketti siirtyy lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen tai R-kioskille tilanteesta riippuen. Matkahuolto noutaa paketit joka tiistai ja perjantai. 

Toimitus kotiin 9,9 € / paketti Posti ja 10,90 € / paketti Matkahuolto

Pakettin toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta kotiovelle. Kuljetusyhtiöstä soitetaan sinulle normaalisti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksestasi. Toimituksen ajankohta voi vaihdella alueittain.

Kirje 2 € / kirje

Tavallisena kirjeenä voidaan toimittaa kortteja, varoituskylttejä tai muita pieniä kirjekuoreen mahtuvia tuotteita max 100 gramman painosta. 

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Yli 35 kg tilaukset postitetaan useana erillisenä pakettina.

Emme tee jälkitoimituksia. Kaikki tilauksen tuotteet postitetaan aina yhdessä. Huomioi tämä esimerkiksi tilatessasi ruokaa, jota ei ole heti varastossa.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän ilmainen vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Myös pakkauksen tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa. Mikäli tuote ei ole viallinen tai väärä, tulee asiakkaan itse maksaa postikulut. Vain viallisen tuotteen voi laittaa ilmaiseksi asiakaspalautustunnuksella, jonka saa sähköpostilla.

Ota aina yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi ennen palautuksen tekemistä!

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • sekä kopio Tierran Lemmikkipuodin tilausvahvistuksesta tai palautuslomake, johon löydät linkin sähköpostiin saamastasi tilausvahvituksesta.

Palautusosoite:

Tierran Lemmikkipuoti
Koitelinkoskentie 1157
90900 Kiiminki

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan sinulle samaa reittiä mistä maksu saapui palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@tierranlemmmikkipuoti.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Viallisen tuotteen palautus on asiakkaalle maksutonta. Saat asiakaspalautustunnuksen ottaessasi yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi.

Mikäli tuotteessa ei ole vikaa vaan tuote palautuu asiakkaasta riippuvista syistä, tulee asiakkaan maksaa itse postikulut.

Tilauksen peruminen tai noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole hyväksytty peruutus, vaan tilauksen peruuttamisesta on aina ilmoitettava etukäteen sähköpostitse osoitteeseen info@tierranlemmikkipuoti.fi. Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen Postista ta vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiaks jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä puodille, on puoti oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 15 euron arvosta. Käytännössä tämä 15 e pidätetään summasta, joka asiakkaalle palautetaan.

Muuta

Alennukseen oikeuttava koodi on lisättävä tilaukseen ennen sen maksamista. Tilaukseen ei voi lisätä alennuksia jälkikäteen. Esimerkiksi eri jyrsijäyhdistysten jäsenenä tarkista alennuskoodi yhdistyksesi jäsenlehdestä tai ota yhteyttä ennen tilaamista.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tierran Lemmikkipuoti käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Tierran Lemmikkipuoti sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.