Tiedätkö mistä sana Tierra tulee?

Oletko koskaan miettinyt, mitä sana Tierra tarkoittaa? Ja miksi valitsin juuri sen, vaikeahkon sanan yritykseni nimeksi.

Tierra nimi on tullut alunperin käyttööni ensimmäisen gerbiilini myötä. Sain siskoni kanssa 2004 tammikuussa kaksi gerbiiliä, Elysees Tabula Rasa ja Elysees Tierra del Fuego. Tabula Rasa eli Valtteri oli siskoni ja Tierra del Fuego eli Vikkelä oli minun.

Kun sitten tutustuin netin maailmaan, otin nimimerkikseni Tierra. Se kuulosti kauniille ja en sen tarkemmin sen merkitystä silloin tiennyt. Sillä nimimerkillä olin mm gerbiili.infossa. Vikkelä kuoli 2006, mutta nikki jäi.

Kun mietin yritykseni nimeä, halun keksiä jotain mistä minut ehkä tunnistaisi. Silloin opin myös, että Tierra tarkoittaa espanjaksi maata. Koska maanläheisyys, ekologisuus ja luontoa kunnioittavat arvot ovat minulle olleet aina tärkeitä, päätin käyttää sitä.

Lemmikkipuoti tuli perään lopulta pitkän pyörittelyn jälkeen. Puoti on kaunis sana ja tarkoittaa pientä erikoisliikettä. Juuri sitä mitä aioin olla. Piti keksiä joku vielä kuvaamaan eläimiä tai lemmikkejä. Välillä mietin, että onko puodin nimi liian pitkä. Toisaalta jää ainakin mieleen, kun olen usein joutunut tavaamaan sitä eri paikoissa: "Tierran, ei tiera. Eli tee ii ee är är aa än. Ei tiernan, vaihda se keskellä oleva än ärräksi".

Vikkelä vuonna 2006

Kuvassa Vikkelä, jolle harmikseni tuli lopussa paiseita pitkin kroppaa ja se piti lopettaa alle 3 vuoden iässä, kun olin 14v. Olen tuplasti vanhempi nyt, mutta iloinen, että se pystyy olemaan ikäänkuin mukana puodin tarinassa tänään.

Tarkkasilmäiset varmaan huomasikin, että Vikkelä on dunan kattoritilän päällä. Kun Vikkelä eli, gerbiileit pidettiin yleisesti dunissa, jotka oli 55-75 cm leveitä. Silloin se oli normaalia ja karanneita gerbiileitä vain etsittiin milloin mistäkin (eihän ne dunissa silloinkaan pysyneet). Nykyään onneksi löytyy lasiterraarioita ja huomattavasti isompia asumuksia!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 11.11.2024 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Tierran Lemmikkipuoti y-tunnus 3155218-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille manner-Suomen alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://tierranlemmikkipuoti.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet tilauksesi tiedot.

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden mahdolliset postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa laskulla, osamaksulla, Pivolla, MobilePaylla, Masterpassilla, luottokortilla tai verkkopankin kautta. Maksaminen tapahtuu Checkout Finlandin tai Paytrailin sivuston kautta.

Maksupalvelutarjoajat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

--

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Oy (2247127-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Klarna Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Klarna Oy, y-tunnus: 2247127-6
Korkeavuorenkatu 34
00130 Helsinki
p. 09 - 425 997 71

Klarnan asiakaspalvelu.

Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.

Toimitusaika

Käsittelemme tilaukset pääasiassa 24 h sisällä, kun tilaus tehdään arkena, kuitenkin viimeistään 2-3 vuorokauden sisällä. Posti ja Matkahuolto noutaa paketteja joka arkipäivä ja toimittaa tilaukset yleensä seuraavaksi arkipäiväksi perille. Pidemmistä toimitusajoista tiedoitetaan erikseen. Viikonloppuisin tilauksia ei käsitellä, eikä paketteja noudeta.

Toimitustavat

Yli 59 € arvoisille tilauksille toimituskulut 0 €.

Yli 99 € arvoisille tilauksille ilmainen toimitus kotiovelle.

Nouto varastolta tai muutoin sovitusta paikasta 0 €

Jos haluat noutaa paketin varastolta Kiimingistä, valitse toimitustavaksi Nouto varastolta. Varastolta löytyy terassilta iso puuarkku, johon noutotilaukset laitetaan ja mistä ne voi noutaa oman aikataulun mukaisesti. Saat sähköpostiisi ilmoituksen ja ohjeet, kun paketti on noudettavissa. Yleensä paketti on noudettavissa samana tai seuraavana arkipäivänä. Kiireisissä tapauksissa ota yhteyttä. Mikäli haluat noutaa paketin muualta, esimerkiksi sovitusti Oulusta, sovi noudosta jo ennen tilausta.

Toimitus Postin Pikkupakettina 5,9 € / paketti

Paketti toimitetaan suoraan postilaatikkoosi. Pakettiin mahtuu enintään 2 kg painosta ja korkeintaan 3 cm paksuja tuotteita. Ota huomioon, että pikkupaketti jaetaan muun paperipostin seassa ja niiden toimitusaika on siksi hieman pidempi.

Toimitus Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin 6,9 € / paketti

Valitse haluamasi pakettiautomaatti tai toimipiste, johon paketti lähetetään. Huomaathan, että joskus pakettiautomaatti voi olla täynnä tai pakettisi niin suuri ettei se mahdukaan automaattiin, jolloin posti vie sen lähimpään postin toimipisteeseen. Painoraja paketille on 25 kg. Jos paino menee tämän rajan yli, tilaus toimitetaan useana erillisenä pakettina.

Toimitus Matkahuollon palvelupisteeseen 6,9 € / paketti

Lähellä-paketti toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon palvelupisteeseen, joka voi olla Matkahuolto, Matkahuollon asiamiespiste, pakettipiste (mm. K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset) tai pakettiautomaatti. Painoraja paketille on 35 kg. Jos paino menee tämän rajan yli, tilaus toimitetaan useana erillisenä pakettina.

Toimitus kotiin 13 € / paketti Posti ja Matkahuolto

Pakettin toimitetaan kotiovelle. Kuljetusyhtiöstä soitetaan sinulle normaalisti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksestasi. Toimituksen ajankohta voi vaihdella alueittain. 

Kirje 2 € / kirje

Tavallisena kirjeenä voidaan toimittaa kortteja tai muita pieniä kirjekuoreen mahtuvia tuotteita max 100 gramman painosta. Kirjeissä ei seurantakoodia.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Emme tee jälkitoimituksia. Kaikki tilauksen tuotteet postitetaan aina yhdessä. Huomioi tämä esimerkiksi tilatessasi ruokaa, jota ei ole heti varastossa.

Vaihto- ja palautusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Myös pakkauksen tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa. Mikäli tuote ei ole viallinen tai väärä, tulee asiakkaan itse maksaa postikulut. Vain viallisen tuotteen voi laittaa ilmaiseksi asiakaspalautustunnuksella, jonka saa sähköpostilla.

Vaihdossa palautat omakustanteisesti (ei asiakaspalautuksena) tilaamasi tuotteen ja tilaat normaalisti korvaavan tuotteen. 

Mikäli asiakas palauttaa asiakaspalautuksena tuotteet, joiden palautuksesta hänen tulisi itse vastata, pidätetään palautettavasta summasta 8€ postikuluja.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • sekä tilausvahvistus tai palautuslomake, johon löydät linkin sähköpostiin saamastasi tilausvahvituksesta

Palautusosoite:

Tierran Lemmikkipuoti
Koitelinkoskentie 1157
90900 Kiiminki

Pienet tuotteet voi laittaa kirjeenä tai pikkupakettina. Isommat Kiimingin automaatteihin. Ethän laita pakettia menemään Jääliin! Emme nouda paketteja Oulusta.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan sinulle samaa reittiä mistä maksu saapui palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.

Mikäli tilauksen kokonaisarvo palautuksen jälkeen on alle rahtivapausrajan, vähennetään postikulujen osuus palautettavasta summasta.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@tierranlemmmikkipuoti.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on siitä tehtävä välittömästi ilmoitus puodille.

Viallisen tuotteen palautus on asiakkaalle maksutonta. Saat asiakaspalautustunnuksen ottaessasi yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi. Aina viallista tuotetta ei tarvitse palauttaa, joten ethän laita palautusta ottamatta ensin yhteyttä puotiin.

Mikäli tuotteessa ei ole vikaa vaan tuote palautuu asiakkaasta riippuvista syistä, tulee asiakkaan maksaa itse postikulut.

Tuotteiden värisävyt voi vaihdella erien välillä ja poiketa hieman kuvista. Emme ota vastaan palautuksia, jotka johtuvat kuvista poikkeavista sävyistä. 

Tilauksen peruminen tai noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole hyväksytty peruutus, vaan tilauksen peruuttamisesta on aina ilmoitettava etukäteen sähköpostitse osoitteeseen info@tierranlemmikkipuoti.fi. Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen Postista tai vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä puodille, on puoti oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja kulloisenkin postikulun arvosta. Käytännössä tämä postikulu pidätetään summasta, joka asiakkaalle palautetaan.

Jos asiakas haluaa noutamattoman paketin lähetettäväksi takaisin hänelle, tulee hänen maksaa uudesta lähetyksestä koituvat postikulut valitun toimitustavan mukaan.

Muuta

Alennukseen oikeuttava koodi on lisättävä tilaukseen ennen sen maksamista. Tilaukseen ei voi lisätä alennuksia jälkikäteen. Esimerkiksi eri jyrsijäyhdistysten jäsenenä tarkista alennuskoodi yhdistyksesi jäsenlehdestä tai ota yhteyttä ennen tilaamista.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tierran Lemmikkipuoti käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Tierran Lemmikkipuoti sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.