14.02.2021 Puodin toiminnan muutokset

Puodin toiminnan keskittyessä verkkokauppaan, tapahtuu pieniä muutoksia muualla.

Puodilla on takana jo lähes 7,5 vuotta. Aluksi toiminta keskittyi hoitolaan ja verkkokauppa on hiljalleen kasvanut sivussa. Viimeisen vuoden aikana verkkokauppa on todella lähtenyt lentoon ja olen huomannut, että aika ei enää vain riitä kaikkeen. Lisäksi yrityksen mukana vauvoista koululaisiksi kasvaneet lapset kaipaavat eri tavalla äidin läsnäoloa koulujen lomilla ja iltaisin. Oman jaksamiseni, kiinnostukseni, ajankäytön ja lasten vuoksi ajatus muutoksista on pyörinyt mielessä jo jonkin aikaa.

Pitkän pohdinnan ja asiantuntijoiden kanssa käytyjen keskusteluiden jälkeen puodin toimintaa on päätetty keskittää verkkokauppaan.

Hoitola

Hoitolassa kanipaikat vähenee yhteen - kolmeen, riippuen siitä millaisia kaneja hoitoon on tulossa. Marsuja pystytään ottamaan jatkossa kerralla 3-6 laumaa. Rottia ei oteta jatkossa hoitoon lainkaan. Hiiriä, hamstereita ja gerbiileitä voidaan ottaa jatkossa kerralla 2-4 laumaa kerralla. Chinchilloille tai deguille on yksi häkkipaikka kerralla.

Muiden lajien kohdalla nämä on määrät mitä yleensä onkin enintään ollut tähänkin asti, mutta kanien kohdalla se tarkoittaa, että jatkossa joudun useammalle sanomaan ettei mahdu. Pyrin ohjaamaan kyselijöitä luotettaville henkilöille mikäli tänne ei mahdu.

Vähentynyt eläinmäärä mahdollistaa yksilöllisemmän hoidon joka eläimelle ja kaneille mahdollisuuden jatkuvaan vapaanaoloon. Hoitolan hinnastoa on myös tarkistettu.

Avoimet ovet ja varastolla vierailut

Keskiviikkojen avoimet ovet loppuvat. Viimeinen kerta on ke 17.2.2021. Kynsien leikkuuta, lopetusta ja hampaiden lyhentämistä on jatkossa tarjolla vain erikseen järjestettyinä päivinä. Akuutissa hädässä voi ottaa yhteyttä, mutta pyrin ohjaamaan kyselijät luotettaville henkilöille Oulun seudulla.

Tilaathan siis tuotteet netissä. Satunnaisesti voi tulla käymään erikseen satunnaisesti järjestettyinä shoppailupäivinä. Iltaisin en jatkossa ota lainkaan kävijöitä.

Varastolta voi edelleen noutaa tilauksia, mutta ne noudetaan talon kuistilta löytyvästä noutolaatikosta (iso puinen arkku, et voi erehtyä). Kun teet tilauksen ja otat toimitustavaksi "Nouto varastolta", saat viestin kun tilauksesi on käsitelty ja noudettavissa noutolaatikosta. Laatikossa tilauksesi on paperipussissa tai pahvilaatikossa ja siinä on päällä sinun etunimesi ja sukunimen ensimmäinen kirjain. Noutolaatikon tilauksiin ei laiteta lähetyslistaa mukaan kaiken varalle.

Verkkokauppa

Keskityn siis jatkossa enemmän verkkokauppaan ja sen kehittämiseen. Tavoite olisi nyt kevään aikana palkata toinen osa-aikainen työntekijä varmistamaan, että tilaukset lähtevät aina liikkeelle nopeasti vaikka joku sairastuisi. Tästä tulossa tarkempaa tietoa myöhemmin.

Koska varastolle ei nyt pääse enää, on minimitilausraja verkkokaupasta poistunut. Voit siis tilata vaikka vain yhden euron tuotteen. Samalla laskee paketin postikulu hieman, sillä jatkossa saat paketin automaattiin tai Postin toimipisteeseen 4,9 eurolla (ennen 5,9 €). Nämä kokeilussa nyt kuukauden tai pari ja katsotaan pitääkö palata vanhaan vai toimiiko nämä muutokset. 

Tiedän, että osalle teistä nämä päätökset on harmittavia ja päätösten tekeminen on ollut vaikeaa. Olen itsekin nauttinut keskiviikkojen avoimista illoista ja siitä, että olen saanut säännöllisesti vierailevia asiakkaita ja oppinut tuntemaan teidät. Lupaan pitää ajoittain avoimien ovien päiviä tai shoppailupäiviä ja toivotaan, että pian päästäisiin taas näyttelyissä tapaamaan. 

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 4.3.2021 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Tierran Lemmikkipuoti y-tunnus 3155218-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille manner-Suomen alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://tierranlemmikkipuoti.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet tilauksesi tiedot.

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden mahdolliset postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa laskulla, osamaksulla, Pivolla, MobilePaylla, Masterpassilla, luottokortilla tai verkkopankin kautta. Maksaminen tapahtuu Checkout Finlandin tai Paytrailin sivuston kautta.

Maksupalvelutarjoajat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6). Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella ja korttilaskulla. Checkout Finland Oy:llä Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout Finland Oy, y-tunnus: 2196606-6
Varastokatu 3 A, 4 krs.
33100 Tampere
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min)
09 - 4282 7110 (pvm/mpm)
Arkisin klo 09 - 16

--

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Toimitusaika

Käsittelemme tilaukset pääasiassa 24 h sisällä, kun tilaus tehdään arkena, kuitenkin viimeistään 2-3 vuorokauden sisällä. Posti noutaa paketteja joka arkipäivä ja toimittaa tilaukset yleensä seuraavaksi arkipäiväksi perille. Pidemmistä toimitusajoista tiedoitetaan erikseen. Viikonloppuisin tilauksia ei käsitellä, eikä Posti nouda paketteja.

Toimitustavat

Yli 49 € arvoisille tilauksille toimituskulut 0 €.

Yli 99 € arvoisille tilauksille ilmainen toimitus kotiovelle.

Nouto varastolta tai muutoin sovitusta paikasta 0 €

Jos haluat noutaa paketin varastolta Kiimingistä, valitse toimitustavaksi Nouto varastolta. Varastolta löytyy terassilta iso puuarkku, johon noutotilaukset laitetaan ja mistä ne voi noutaa oman aikataulun mukaisesti. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun paketti on noudettavissa. Yleensä paketti on noudettavissa seuraavana arkipäivänä. Kiireisissä tapauksissa ota yhteyttä. Mikäli haluat noutaa paketin muualta, esimerkiksi sovitusti Oulusta, sovi noudosta jo ennen tilausta.

Toimitus Postin Pikkupakettina 3,9 € / paketti

Paketti toimitetaan suoraan postilaatikkoosi. Pakettiin mahtuu enintään 2 kg painosta ja korkeintaan 3 cm paksuja tuotteita.

Toimitus Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin 4,9 € / paketti

Valitse haluamasi pakettiautomaatti tai toimipiste, johon paketti lähetetään. Huomaathan, että joskus pakettiautomaatti voi olla täynnä tai pakettisi niin suuri ettei se mahdukaan automaattiin, jolloin posti vie sen lähimpään postin toimipisteeseen. 

Toimitus kotiin 9,9 € / paketti Posti

Pakettin toimitetaan Postin kautta kotiovelle. Kuljetusyhtiöstä soitetaan sinulle normaalisti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksestasi. Toimituksen ajankohta voi vaihdella alueittain.

Kirje 2 € / kirje

Tavallisena kirjeenä voidaan toimittaa kortteja, varoituskylttejä tai muita pieniä kirjekuoreen mahtuvia tuotteita max 100 gramman painosta. Kirjeissä ei seurantakoodia.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Yli 35 kg tilaukset postitetaan useana erillisenä pakettina.

Emme tee jälkitoimituksia. Kaikki tilauksen tuotteet postitetaan aina yhdessä. Huomioi tämä esimerkiksi tilatessasi ruokaa, jota ei ole heti varastossa.

Vaihto- ja

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Myös pakkauksen tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa. Mikäli tuote ei ole viallinen tai väärä, tulee asiakkaan itse maksaa postikulut. Vain viallisen tuotteen voi laittaa ilmaiseksi asiakaspalautustunnuksella, jonka saa sähköpostilla.

Vaihdossa palautat omakustanteisesti (ei asiakaspalautuksena) tilaamasi tuotteen ja tilaat normaalisti korvaavan tuotteen. 

Mikäli asiakas palauttaa asiakaspalautuksena tuotteet, joiden palautuksesta hänen tulisi itse vastata, pidätetään palautettavasta summasta kulloisenkin postikulun summa.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • sekä kopio Tierran Lemmikkipuodin tilausvahvistuksesta tai palautuslomake, johon löydät linkin sähköpostiin saamastasi tilausvahvituksesta.

Palautusosoite:

Tierran Lemmikkipuoti
Koitelinkoskentie 1157
90900 Kiiminki

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan sinulle samaa reittiä mistä maksu saapui palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Mikäli tilauksen kokonaisarvo palautuksen jälkeen on alle rahtivapausrajan, vähennetään postikulujen osuus palautettavasta summasta.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@tierranlemmmikkipuoti.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Viallisen tuotteen palautus on asiakkaalle maksutonta. Saat asiakaspalautustunnuksen ottaessasi yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi.

Mikäli tuotteessa ei ole vikaa vaan tuote palautuu asiakkaasta riippuvista syistä, tulee asiakkaan maksaa itse postikulut.

Tilauksen peruminen tai noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole hyväksytty peruutus, vaan tilauksen peruuttamisesta on aina ilmoitettava etukäteen sähköpostitse osoitteeseen info@tierranlemmikkipuoti.fi. Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen Postista ta vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiaks jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä puodille, on puoti oikeutettu perimään asiakkaalta käsittelykuluja 15 euron arvosta. Käytännössä tämä 15 e pidätetään summasta, joka asiakkaalle palautetaan.

Jos asiakas haluaa noutamattoman paketin lähetettäväksi takaisin hänelle, tulee hänen maksaa uudet postikulut ja palautuksesta koituneet kulut.

Muuta

Alennukseen oikeuttava koodi on lisättävä tilaukseen ennen sen maksamista. Tilaukseen ei voi lisätä alennuksia jälkikäteen. Esimerkiksi eri jyrsijäyhdistysten jäsenenä tarkista alennuskoodi yhdistyksesi jäsenlehdestä tai ota yhteyttä ennen tilaamista.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tierran Lemmikkipuoti käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Tierran Lemmikkipuoti sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.