17.3.2020 Koronan vaikutukset puodin toimintaan

Moni on nyt huolissaan mahdollisesta tartuntariskistä pakettien välityksellä. Samalla mietityttää ehkä kulkeeko paketit normaalisti. Alla vastauksia kysymyksiin, joita olen saanut eniten viime päivinä.

Voinko saada cavid-19 tartunnan paketin välityksellä?

“Uusi koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisara- ja kosketustartuntana, kun henkilö yskii tai aivastaa.
Pintojen osuus viruksen leviämisessä ei nykytiedon mukaan ole merkittävä. Koronavirukset ovat
rakenteeltaan sellaisia, että ne eivät säily tartuttavina pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa
lämpötiloissa.” ​THL

“Tämänhetkisen tiedon mukaan COVID-19 koronavirus tarttuu sairastuneesta ihmisestä
pisaratartuntana toiseen ihmisen, kun sairastunut yskii tai aivastaa. Toistaiseksi yhdenkään
ihmisen ei ole todettu sairastuneen elintarvikkeiden välityksellä.” ​Ruokavirasto

Kulkevatko paketit normaalisti vai voiko olla viivettä?

Puodissa paketteja käsitellään normaalin aikataulun mukaan. Teen töitä tällä hetkellä yksin, mutta tarvittaessa saan apua usealta taholta. Posti ja Matkahuolto on luvanneet pakettien kulkevan normaalisti ja ovat valmiit lisäämään työntekijöitä tarvittaessa nopeastikin.

Paketit toivotaan tilattavaksi ensisijaisesti automaatteihin tai kotiinkuljetuksella. Henkilökunta ei paketteja luovuttaessa kosketa asiakkaan puhelinta tai henkilöllisyystodistuksia lainkaan. Kotiinkuljetettaessa kuljettaja jättää paketin oven ulkopuolelle, seuraa kauempaa kun asiakas ottaa paketin ja kuittaa paketin itse, eikä pyydä allekirjoitusta.

Mistä tuotteet tulevat puotiin, voinko saada tartunnan tuotteiden kautta?

Paljon tuotteita tulee Kiinasta, Saksasta, Iso-Britanniasta ja ylipäätään Euroopasta. Paljon on myös kotimaisia tuotteita. Suurin osa tuotteista on tullut varastoon jo ennen epidemian alkua. Lisäksi virus ei tämänhetkisen tiedon mukaan elä pinnoilla niin kauan että olisi vaaraa saada tartuna tuotteiden kautta.

Voiko virus tarttua lemmikkiini?

Tästä ei ole täyttä varmuutta. Tämän hetken tietojen mukaan mahdollisuus on erittäin pieni tai ainakaan eläimet eivät yleensä oireile juurikaan. Suosittelen kuitenkin välttämään eläinten käsittelyä mikäli sinulla on todettu tartunta tai hoitamaan vain pakolliset toimet hyvää hygieniaa noudattaen. Aivan kuten muidenkin sairauksien kohdalla!

Millaiset toimitusajat puodissa on tällä hetkellä?

Korona aiheutti huomattavan tilausmäärien kasvun, mutta tällä hetkellä tilaukset käsitellään yhtä nopeasti kuin ennenkin. Pääsääntöisesti tilauksen käsittely vie 1-3 arkipäivää. Kiireellisissä tapauksissa ota yhteyttä niin pyrin nopeuttamaan tilauksen käsittelyä. Posti noutaa paketteja ma-pe ja Matkahuollon kyytiin lähtee yleensä keskiviikkoisin ja torstaisin. 

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 13.2.2020 alkaen (lisätty Postin Pikkupaketi toimitustapa) 

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Tierran Lemmikkipuoti y-tunnus 2577841-7. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille manner-Suomen alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://tierranlemmikkipuoti.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • viitenumeron
  • pankkitilinumeromme
  • laskun loppusumman

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden mahdolliset postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa laskulla, osamaksulla, Pivolla, MobilePaylla, Masterpassilla, luottokortilla tai verkkopankin kautta. Maksaminen tapahtuu Checkout Oyj:n, Klarnan tai Mashin sivuston kautta.

Toimitusaika

Pyrimme lähettämään paketit eteenpäin 5 arkipäivän sisällä tilauksen saapumisesta. Koska olen yksinyrittäjä, voi joskus tulla pidempiä toimitusaikoja esimerkiksi sairaustapauksen vuoksi, kuitenkin enintään 10 arkipäivää.

Postin paketit lähtevät liikkeelle joka päivä. Matkahuollon kautta paketit lähtee pääsääntöisesti joka keskiviikko ja torstai, satunnaisesti myös muulloin.

Toimitustavat

Minimitilausraja on kaikissa toimitustavoissa 15 €. Pienempiä tilauksia voi noutaa varastolta laittamalla tilauksen sähköpostitse, tekstiviestinä tai muiden yhteydenottokanavien kautta.
Yli 49 € arvoisille tilauksille toimituskulut 0 €.
Yli 99 € arvoisille tilauksille ilmainen toimitus kotiovelle.

Nouto varastolta tai muutoin sovitusta paikasta 0 €

Jos haluat noutaa paketin varastolta Kiimingistä, otathan yhteyttä sopiaksesi milloin noudat tuotteet. Huomaathan, että varastollamme ei ole tiettyjä aukioloaikoja, vaan noudoista on aina sovittava erikseen. Tämän toimitustavan voit valita myös, mikäli olemme jo sopineet noudon jostain. Ruokia kulkeutuu tällä toimitustavalla ilmaiseksi esimerkiksi Tupokseen, Tornioon, Tyrnävälle ja niiden ja Jäälin välille kuukausittain. Näistä on aina sovittava erikseen.

Toimitus Postin Pikkupakettina 3,9 € / paketti

Paketti toimitetaan suoraan postilaatikkoosi. Pakettiin mahtuu enintään 2 kg painosta ja korkeintaan 3 cm paksuja tuotteita.

Toimitus Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin 5,9 € / paketti

Valitse haluamasi pakettiautomaatti tai toimipiste, johon paketti lähetetään. Huomaathan, että joskus pakettiautomaatti voi olla täynnä tai pakettisi niin suuri ettei se mahdukaan automaattiin, jolloin posti vie sen lähimpään postin toimipisteeseen.

Matkahuolto Bussipaketti tai Lähellä-paketti 6,9 € / paketti

Valitse haluamasi palvelupiste, Matkahuolto, K-market, R-kioski tai pakettiautomaatti, johon paketti lähetetään. Huomaathan, että joskus automaatit voivat olla täynnä, jolloin paketti siirtyy lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen tai R-kioskille tilanteesta riippuen. Matkahuolto noutaa paketit joka tiistai ja perjantai. 

Toimitus kotiin 9,9 € / paketti Posti ja 10,90 € / paketti Matkahuolto

Pakettin toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta kotiovelle. Kuljetusyhtiöstä soitetaan sinulle normaalisti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksestasi. Toimituksen ajankohta voi vaihdella alueittain. Matkahuolto noutaa paketteja joka tiistai ja perjantai. 

Kirje 2 € / kirje

Tavallisena kirjeenä voidaan toimittaa kortteja, varoituskylttejä tai muita pieniä kirjekuoreen mahtuvia tuotteita max 100 gramman painosta. 

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Tällä hetkellä pystymme postittamaan enintään 35 kg painavia paketteja. Pahoittelemme mikäli tästä aiheutuu ongelmia! Mikäli haluat useita painavia tuotteita, tilaa ne useampana erillisenä pakettina.

Emme tee jälkitoimituksia. Kaikki tilauksen tuotteet postitetaan aina yhdessä. Huomioi tämä esimerkiksi tilatessasi ruokaa, jota ei ole heti varastossa.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Myös pakkauksen tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa.

Tuote on viallinen: ota yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi ja voit tehdä palautuksen asiakaspalautuksena ilman toimituskuluja. 

Tuote on kunnossa, mutta haluat palauttaa jostain muusta syystä: ota yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi ja palauta tuote maksamalla itse postimaksu. Puoti ei lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja. Mikäli käytät asiakaspalautusta, on puodilla oikeus pidättää postikulujen arvosta tilauksen summaa palautettaessa.

Ota aina yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi ennen palautuksen tekemistä!

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi
  • sekä kopio Tierran Lemmikkipuodin tilausvahvistuksesta tai palautuslomake, johon löydät linkin sähköpostiin saamastasi tilausvahvituksesta.

Palautusosoite:

Tierran Lemmikkipuoti
Koitelinkoskentie 1157
90900 Kiiminki

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@tierranlemmmikkipuoti.fi tai postitse:

Tierran Lemmikkipuoti, Koitelinkoskentie 1157, 90900 Kiiminki

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Viallisen tuotteen palautus on asiakkaalle maksutonta. Saat asiakaspalautustunnuksen ottaessasi yhteyttä info@tierranlemmikkipuoti.fi.

Tilauksen peruminen tai noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole hyväksytty peruutus, vaan tilauksen peruuttamisesta on aina ilmoitettava etukäteen sähköpostitse osoitteeseen info@tierranlemmikkipuoti.fi. Perimme 14 € postikuluja, mikäli tilaus jätetään noutamatta ja paketti palautuu meille ilmoittamatta tai se palautetaan asiakaspalautustunnuksella ilman, että tuote on viallinen. Summa vähennetään palautettavasta maksusta. 

Muuta

Alennukseen oikeuttava koodi on lisättävä tilaukseen ennen sen maksamista. Tilaukseen ei voi lisätä alennuksia jälkikäteen. Esimerkiksi eri jyrsijäyhdistysten jäsenenä tarkista alennuskoodi yhdistyksesi jäsenlehdestä tai ota yhteyttä ennen tilaamista.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tierran Lemmikkipuoti käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Tierran Lemmikkipuoti sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.